Kruna

Kruna 2006

Kada je riječ o onom najvažnijem, o dodjeli nagrada, ugostitelji i hotelijeri su bili zadovoljni, jer je širi sastavljen od uglednih stručnjaka odlučio da u različitim kategorijama dodijeli “Zlatne Ugostiteljske krune” svima onima koji su svojom kvalitetom i izvrsnošću u pružanju usluga zaslužili ponijeti epitet najboljih u Bosni i Hercegovini. Nagrađeni su hoteli, restorani, ugostiteljski objekti iz oba bh. entiteta i, što je izuzetno značajno, iz doslovno svih dijelova BiH Svečanom ceremonijom dodjele nagrada, održanoj 20. decembra 2006. godine u sarajevskom hotelu “Radon Plaza”, okončana je velika akcija Udruženja/Udruge hotelijera i restoratera (UHR BiH) izbora najboljih ugostiteljskih objekata u Bosni i Hercegovini za 2006. godinu. Najbolji bosanskohercegovački ugostitelji su za uspješan rad u prošloj godini nagrađeni prestižnom nagradom “Ugostiteljska kruna”, a manifestacija koja je organizirana u glavnom bosanskohercegovačkom gradu, i koja bi trebala postati tradicionalna, bila je i vrhunac aktivnosti što ih je tokom cijele godine provodilo Udruženje hotelijera i restoratera Bosne i Hercegovine. U organiziranju ovog značajnog događaja Udruženju su kao partneri pomogli Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, Turistička zajednica Kantona Sarajevo i Federalno ministarstvo okoliša i turizma.

Nagrade najboljim

Medijski pokrovitelj ovogodišnje “Krune” bila je Radiotelevizija Federacije BiH, čije su kamere zabilježile cijeli tok događaja, a prilozi o manifestaciji emitirani su o okviru specijalne, te u nizu drugih emisija najgledanije tv kuće u našoj zemlji. Interes drugih medija također je bio značajan, pa su tekstovi o ovogodišnjoj “Kruni” i dobitnicima nagrada objavljeni u gotovo svim najznačajnijim pisanim, elektronskim i internet medijima u našoj zemlji. Kada je riječ o onom najvažnijem, o dodjeli nagrada, ugostitelji i hotelijeri su bili zadovoljni, jer je žiri sastavljen od uglednih stručnjaka odlučio da u različitim kategorijama dodijeli “Zlatne Ugostiteljske krune” svima onima koji su svojom kvalitetom i izvrsnošću u pružanju usluga zaslužili ponijeti epitet najboljih u Bosni i Hercegovini. NagrPozitivne ocjeneđeni su hoteli, restorani, ugostiteljski objekti iz oba bh. entiteta i, što je izuzetno značajno, iz doslovno svih dijelova BiH. Izbor je, po općoj ocjeni, bio neovisan i realan, zasnovan na stručnim procjenama i ocjenama najuglednijih turističkih djelatnika. Uostalom, cilj cijele akcije, koja traje 365 dana u godini, je i bio nagraditi najbolje u oblasti pružanja različitih vrsta usluga, ali i poticanjem takmičarskog duha utjecati na podizanje općeg nivoa turističko-ugostiteljske ponude u Bosni i Hercegovini. Ovakva vizija je dobila široku podršku u zemlji i šire.

Dobro raspoloženje

Manifestaciju je uveličalo i prisustvo gostiju iz Makedonije, Crne Gore i Srbije – ugostiteljskih i turističkih radnika, te članova Balkanske asocijacije hotelskih udruženja (BAHA). Za dobro raspoloženje pobrinuli su se popularni voditelji Tarik Helić i Tinka Milinović, koja je uvažene goste počastila interpretacijom pjesme sa svog novog albuma. Unapređenje ugostiteljstva u našoj zemlji svakako se mora oslanjati na bogatu kulturnu tradiciju. Dio tog neiskorištenog blaga je i Kulturno-umjetničko društvo “Biseri Bjelašnice”, čiji članovi su svojim nastupima uljepšali večer posvećenu uspješnim hotelijerima i restoraterima. Na manifestaciji je napravljen i izuzetak. Dodijeljena je nagrada pojedincu – Mati Tomčiću, i to za poseban doprinos razvoju ugostiteljstva, a vrhunski kuhari su na svoj način doprinijeli dodjeli prestižnih ugostiteljskih priznanja. Naime, priredili su svojevrsni kuharski performans, pripremajući flambirani desert, tatar od lososa, što je hladno predjelo koje se najčešće priprema pred gostom, te specijalitete iz zemlje izlazećeg sunca – sushi i koktele… – Htjeli smo pokazati ugostiteljima iz svih naših krajeva kako je ugostiteljstvo kreativna disciplina, koja se mjeri i graniči sa umjetnošću, kazao je Hamid Kurjaković, idejni kreator kuharskih performansa. Organizatori “Ugostiteljske krune” najavili su razvoj ove manifestacije i pripremili prigodan koktel, na kojem su nagrađeni hotelijeri i ugostitelji nastavili ugodno druženje. – Svima nama koji smo se ovdje okupili je jako drago, budući da nas jedna ovakva manifestacija može skupiti na jednom mjestu. Bilo je vrijeme, nakon svih ovih godina, da se ovakva manifestacija pokrene, te da krenu i dani hotelijerstva i ugostiteljstva u Bosni i Hercegovini, kazao je Davor Krešić iz aparthotela “Villa Nova” – Neum

Pozitivne ocjene

Pozitivne su bile i izjave ostalih gostiju i nagrađenih, koji nisu krili oduševljenjem dizajnom samih nagrada – plaketa, – Slažem se da ovakvih manifestacija treba biti i više. Također, mislim da trebaju postati tradicionalne. Živim za dan kada će ovo Udruženje napraviti zvaničnu kategorizaciju hotela, restorana, slastičarnica i, uz dužno poštovanje, naših tradicionalnih buregdžinica i čevabdžinica”, kazao je Ferid Dervišević-Feđa iz restorana “Dubrovnik” – Zenica, koji je ponio laskavo priznanje u kategoriji ribljih restorana. Radenka Srndović, direktorica Nacionalnoga parka “Sutjeska” Tjentište, koji je proglašen najboljim nacionalnim parkom u BiH, rekla je: – U svakom slučaju ovakvih manifestacija i druženja nam treba, jer je činjenica da je naše tržište, bosanskohercegovačko, veoma malo i usko. Moramo raširiti našu ponudu. O značaju akcije biranim riječima govorio je Boris Stanišić (etno-selo “Stanišići” Bijeljina: – Moju ideju o organizovanju etno-sela u Bijeljini nije podržala nijedna institucija. Zahvaljujući ovakvim projektima, dakle projektima poput Ugostiteljske krune, budi se nada da će, ipak, neke stvari ići nabolje. Slično misli i Marko Knežević (Hotel EURO Odžak): – Mislim da je organiziranje manifestacije Ugostiteljska kruna pravi potez Udruge hotelijera i restoratera BiH i, što se mene tiče, izuzetno ga pozitivno ocjenjujem. Turistička zajednica Posavske županije je među nagrađenim. Nama ova nagrada znači mnogo. To je potvrda svega onoga što smo uradili u ove dvije godine. Slično misli i Anđelka Mandić (Hotel “Dinara” Livno): – U cilju što uspješnijeg turističkog poslovanja potrebno je i dalje razvijati razne akcije natjecateljskog karaktera, što će pozitivno utjecati na bolje poslovanje. Jednu od takvih akcija pokrenula je Udruga hotelijera i restoratera pod nazivom “Ugostiteljska kruna 2006”. Dodijeljene su nagrade najboljim u oblasti turizma i ugostiteljstva, što treba pozdraviti i podržati. Senahid Fetahagić, direktor Hotela “Holiday inn” Sarajevo, nije skrivao ambicije kad je riječ o sljedećoj dodjeli “Krune”: – Naredne godine organizatori “Ugostiteljske krune” će morati uvesti novu kategoriju “Ugostiteljske krune”: hoteli preko stotinu hiljada kvadratnih metara. Mi smo dobili građevinsku dozvolu i u martu 2007. godine počinjemo izgradnju najvećeg kongresnog centra u ovom dijelu Evrope. Dragan Jokić, direktor Hotela “Termag” Jahorina, naglasio je da je “Ugostiteljska Kruna” prestižna nagrada “koja nosi izvjesnu težinu s obzirom na to da je dodjeljuju kolege ugostitelji, te da predstavlja i obavezu kada je riječ o tome da treba nastaviti unapređivati turizam i ugostiteljstvo u Bosni i Hercegovini”.

Promocija bh. vrijednosti

Posebna dimenzija ocjene kvalitete “Ugostiteljske Krune” je i u tome što je zamišljena kao prilika za promociju prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine, ali i da se na poseban način nagrade oni koji u našu